Róisín Murphy – Róisín Machine_
“Róisín Machine” review: Róisín Murphy takes us to an imaginary dance floor with her most feisty record.
Four years after her last studio album, the experimental "Take Her Up To Monto", Róisín Murphy presents an album with a very creative title like "Róisín Machine", which marks her return to dance-pop sound, the one that conquered in what is considered her "cult album", "Overpowered" (2007), in addition to her reunion with the producer of her first solo materials, Richard Barratt.
"Simulation", the album opener and whose original version dates from 2012 - here she renews it completely and with an intro that takes us into that "Róisín machinery"-, she recreates the classic Disco sounds of the 70s and it could easily crowns Murphy as "the Donna Summer of the 21st century" as in "Jealousy", besides leaving us a mantra of hers for posterity: "I feel my story's still untold / But I'll make my own happy ending." ; "Kingdom of Ends" is a whole intergalactic trip with theatrical overtones, while in "Something More" the artist expresses that she needs to satisfy her needs of wanting something more even though she already has almost everything; "Incapable" sounds as flawless as the first time it came out, and in which Murphy brings out her hedonistic side - alongside "Narcissus" - and in which she is completely unconcerned with heartbreak, while " We Got Together "stands out for its experimental sounds. Of course, her repertoire could not miss such brilliant titles as "Shellfish Mademoiselle" or the unmissable "Murphy's Law". In addition, there is a strong influence from Madonna's "Confessions On A Dance Floor", since it is also a "non-stop" album that brilliantly links each of the 10 tracks from the standard version.
Undoubtedly "Róisín Machine" is the album that Róisín Murphy has been owing us for years - of course without detracting from the experimental nature of her past productions-, and it arrives just when we need a whole sound escape from these uncertainty and chaotic times, taking us to a dance floor and that crowns her as one of the new Queens of Disco Music alongside Dua Lipa and Jessie Ware, completing the trifecta that no one expected to need in this 2020.
Rating: 9/10.
Cuatro años después de su último álbum de estudio, el experimental "Take Her Up To Monto", Róisín Murphy nos presenta un disco con un título de lo más creativo como "Róisín Machine", el cual marca su regreso al sonido dance-pop con el que conquistó en el considerado como un "álbum de culto", "Overpowered" (2007), además de su reencuentro con el productor de sus primeros materiales en solitario, Richard Barratt.
"Simulation", corte con el que apertura el disco y cuya versión original data de 2012 -aquí la renueva por completo y con todo e intro que nos adentra a esa "maquinaria Róisín", recrea los clásicos sonidos Disco de los 70s y que bien podría coronar a Murphy como "la Donna Summer el siglo XXI" al igual que en "Jealousy", además de dejarnos un mantra suyo para la posteridad: "I feel my story's still untold / But I'll make my own happy ending."; "Kingdom of Ends" es todo un viaje intergaláctico de tintes teatrales, mientras que en "Something More" la artista expresa que necesita saciar sus necesidades de querer algo más a pesar de que ya lo tiene casi todo; "Incapable" suena tan impecable como la primera vez que salió, y en el que Murphy saca a relucir su lado más hedonista -al igual que en "Narcissus"-, y en la que el desamor la tiene completamente sin cuidado, mientras que "We Got Together" destaca por sus tintes experimentales. Por supuesto que no podían faltar en su repertorio títulos tan brillantes como "Shellfish Mademoiselle" o la imperdible "Murphy's Law". Además se denota una fuerte influencia del "Confessions On A Dance Floor" de Madonna, ya que también es un disco "non-stop" que va enlazando brillantemente cada uno de sus 10 tracks que lo componen.
Sin duda alguna "Róisín Machine" es ese disco que Róisín Murphy nos estaba quedando debiendo desde hace años -por supuesto sin demeritar lo experimental de sus producciones pasadas, y arriba justo en el momento en el que más necesitamos de un escape sonoro ante estos tiempos de incertidumbre y caos, llevándonos a una pista de baile y que la corona como una de las nuevas reinas de la música Disco al lado de Dua Lipa y Jessie Ware, acompletando la trifecta que nadie esperaba necesitar en este 2020.
Calificación: 9 / 10.